宇海昴 @C108土曜日東ト28a
𝕏 アカウント
ユーザー名:@Subarun_030
登録日:2023年10月31日
経過日:968日(2年7ヶ月24日)
following: 49
followers: 295
updated: 2026-06-25 03:42:39
status: 200 OK
𝕏 自己紹介
🇯🇵 Subaru•Ukai ◆ fanart:UNDER NIGHT IN-BIRTH ◆ その他作品、オリジナル ※作品の無断使用・AI学習禁止 ◆ ※なりすましDMに御注意ください⚠️
もっと自己紹介
どうも、イラストレーターの宇海昴(Subaru•Ukai)と申します。ツイフィをご閲覧頂きありがとうございます。わかりやすく自己紹介をしようと思います。
⭐️名前 宇海昴 うかいすばる (Subaru•Ukai)
ペンネームの由来は誕生星座の牡牛座からプレアデス星団と結びつけて宇宙と星に因んだ男性的な名前にしました。
⭐️誕生日
4月30日生
⭐️誕生星座
牡牛座♉
⭐️血液型
A型
⭐️性格
勤勉、お人好し、好奇心旺盛
⭐️性別
不明って事にしておきます
(イベントで会う人や、discordを知っている人のみぞ知る)
⭐️住んでいるところ
神奈川県横浜市
⭐️趣味
UNI2、BBTAG(格ゲー)、マジカルビート(音パズルゲー)、遊戯王MD&OCG、タロット+ChatGPT
⭐️特技
漫画アニメ系のイラストを描くこと
(水彩画チックなギャルゲ絵)
遊戯王OCGプレイ
(使用デッキはドラゴンリンク)
⭐️好きな音楽
来兎さんのUNIBGM(特にハイドのScraper Sky High)、Jaeger(ナオト=クロガネのテーマ)、ボカロ(ナユタン星人、niki 、のぼる↑ 、新井健史、のりぴーさん)KOTOKO、電子の謡精モルフォ、speena
⭐️好きな物
UNIのハイド、ポテトチップス、珈琲(black)、
⭐️嫌いな物
赤飯、ゴキブリ
⭐️好きな言葉
雲外蒼天
「雲外蒼天」とは「雲の向こうに青空がある」という意味で、困難を乗り越えれば明るい未来や良い結果が待っていることを表した四字熟語です。
⭐️一言!
上下関係とかないから仲良くしようね!
⭐️補足
"双極性障害Ⅰ型"という精神疾患を患っているため症状を軽く安定させるために毎日薬を服用している。薬の副作用で毎日眠いため最初珈琲が苦手だったが、眠気覚ましに飲んでいるうちに好きになった。最近は自分で豆を選んで引いて入れてみたいなんて考えなくもない。病状は現在とても安定していて1日8時間労働を健常者と同じくらいにこなせるようになった。(薬を服用する前は働くこともできないくらい数日間寝たきりで躁鬱に悩まされた。自分が精神疾患持ちという事を認められなかったので薬の服用を勝手にやめては具合悪くなっての繰り返しでした)薬の副作用で眠気だけではなく滑舌の悪さや手の震えなども時々見えるが至って普通に生活している。
●主に描きたい作品
遊戯王、UNI
●主に描きたいキャラクター
遊戯王:閃刀姫、ヤミー
UNI:城戸灰都、リンネ、セト、バティスタ、ユズリハ
●好きなCP
ハイド×リンネ
⭐️English profile
Hello, I'm Subaru Ukai, an illustrator. Thank you for checking out my Twitter profile. I'd like to introduce myself in an easy-to-understand way.
⭐️Name: Subaru Ukai
My pen name comes from my birth sign, Taurus, and the Pleiades star cluster, so I chose a masculine name inspired by the universe and stars.
⭐️Birthday
April 30th
⭐️Birth Sign
Taurus ♉
⭐️Blood Type
Type A
⭐️Personality
Hardworking, kind-hearted, curious
⭐️Gender
I'll leave it as unknown
(Only people I meet at events or who know me on Discord know.)
⭐️Location
Yokohama, Kanagawa Prefecture
⭐️Hobbies
UNION 2, BBTAG (fighting game), Magical Beat (music puzzle game), Yu-Gi-Oh! , Tarot + ChatGPT
⭐️Special Skills
Drawing manga and anime-style illustrations
(Watercolor-style gal game illustrations)
Playing Yu-Gi-Oh! OCG
(Uses Dragon Link deck)
⭐️Favorite Music
Raito's UNI BGM (especially Hyde's Scraper Sky High), Jaeger (Naoto Kurogane's Theme), Vocaloid (Nayutan Seijin, Niki, Noboru↑, Arai Takeshi, Noripii), KOTOKO, Morpho the Electronic Song Spirit, speena
⭐️Favorite Things
UNI Hyde, potato chips, black coffee
⭐️Dislikes
Red rice, cockroaches
⭐️Favorite Quote
雲外蒼天
"Ungai soten" means "the blue sky is beyond the clouds," and is a four-character idiom that expresses that if you overcome difficulties, a bright future and good results await you.
⭐️One word!
There's no hierarchy, so let's get along!
⭐️ Additional Information
I suffer from bipolar disorder type I and take medication daily to alleviate and stabilize my symptoms. At first, I didn't like coffee because the medication made me sleepy every day, but as I started drinking it to stay awake, I began to like it. Recently, I've even considered picking and grinding my own beans and brewing them myself. My condition is now very stable, and I can work an eight-hour day at the same rate as a healthy person. (Before taking medication, I suffered from bipolar disorder and was bedridden for several days, unable to work.)Because I couldn't accept that I had a mental illness, I would stop taking my medication on my own and then feel worse again.) The side effects of the medication include drowsiness, slurred speech, and trembling hands at times, but I live a completely normal life.
● Main works I want to draw
Yu-Gi-Oh!, UNI
● Main characters I want to draw
Yu-Gi-Oh!: Sentouki, Yammy
UNI: Hyde, Linne, Seth, Batista, Yuzuriha
● Favorite pairing
Hyde x Linne
🔮運勢占い
@Subarun_030さんの今日の運勢
#FFFFB3 / RGB: 255,255,179